Strategie & Communicatie

Moeten wij onze website vernieuwen? Zou een filmpje goed werken? Is Twitter iets waar wij aan mee moeten doen? Wij willen wel adverteren maar waar? Vaak wordt er te snel in middelen gedacht wat op lange termijn niet altijd efficiënt is. Anders wordt het wanneer je bedenkt wat een middel kan opleveren en wezenlijk kan bijdragen aan een (organisatie) doelstelling: strategische communicatie. Om het juiste middel te bepalen, de juiste boodschap te formuleren en op het juiste moment te pieken is het raadzaam onze communicatiescan eens door te lopen.

 

 

IN-TEKST-SCAN

 

 

Onderwerpen die behandeld worden tijdens een communicatiescan zijn:

 

>

Hoe kom je over als bedrijf? Waar sta je voor? Heeft het bedrijf een duidelijk positionering? Hoe communiceer je? Weten je klanten en prospects jullie te vinden?

 

>

Wat is het doel van je organisatie? En welke rol speelt communicatie hierbij: wilt je meer naamsbekendheid? Meer omzet? Een stuk goodwill? Een website is geen doel op zich maar een middel wat juist moet bijdragen aan je (organisatie) doelstelling. Wilt je de klant informeren of juist iets laten kopen?

 

>

Wie is jullie doelgroep? Wat zijn de kenmerken en waar kunnen we ze vinden? Zit jullie doelgroep op Twitter? Of communiceren zij juist via vakbladen of speciale digitale platforms? Het heeft bijvoorbeeld geen zin te adverteren in het openbaar vervoer wanneer uw doelgroep juist altijd met de auto of fiets naar het werk gaat.

 

Uitkomst is een onderbouwd maar vooral heel praktisch rapport met bevindingen en aanbevelingen met als doel de communicatie te bepalen in jullie bedrijfsstrategie en de effectiviteit te verhogen.

 

De kans op succes is hierdoor vele malen groter. Het juiste middel, een consistente boodschap en het net even anders aanpakken dan de concurrent werkt nog beter wanneer je vooraf goed weet wat je doel is.

Sign Heroes & Sizo